Eerste etappe. - Reisverslag uit Genua, Italië van Alice en Bob Dam - WaarBenJij.nu Eerste etappe. - Reisverslag uit Genua, Italië van Alice en Bob Dam - WaarBenJij.nu

Eerste etappe.

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Alice en Bob

18 April 2016 | Italië, Genua

Eerst maar eens proberen of het lukt met de foto's, daarna volgt het vehaal dan wel.....

Ja, ik ga door want de foto's staan er (eindelijk) op!

Eerst eten, zegt Alice.

Mmmmmm, dat was lekker: restje Cataplana van gisteren, restje pizza van onze lunch in Genua en een stuk baquette met overheerlijke pate.

Eerst een korte impressie van onze derde reisdag.
O jee, de daktent is kapot. Staat helemaal scheef! De stang is kapot. Nee, de stang is nog heel, er is een boutje uit gevallen, maar dat ligt nog op het dak. Het moertje is weg.
Het stekkertje van de koelbox is stuk. Bob komt op het idee dat de zekering er misschien wel uit is gevallen. Ja hoor, hij doet het weer. Dan valt het knopje van het kastdeurtje eraf. Ooh, dat kan je er gewoon weer opdraaien. Naar de Bricolage voor een moertje. Dat past op de dakstang. Ziezo, alles ok. Daar gaan we. O jee de betonnen balk voor de auto niet gezien. Hup erover en KNAL, op een groot betonblok dat er precies achter ligt! We zitten helemaal vast. We lopen wat om de auto heen te keutelen. Er komt een Fransman. Hij ziet er sterk uit. Als ik langzaam naar achteren rijd, tilt hij de auto van het blok, zegt hij. Ja hoor, het lukt! Merci monsieur. Vous etes tres fort!
Toch een beetje trillerig op weg naar het zonnige zuiden.....

Gelukkig gaat het ook wel eens goed op andere dagen, hoewel het in het begin toch even aanpassen is. Het weer is niet al te best, het bed moet wennen, weinig ruimte in ons campertje en nog wat klein leed. Frankrijk maakt veel goed. Het is en blijft een prachtig land. 's Avonds drinken we een cidertje en een wijntje, we koken een eenvoudige, maar heerlijke maaltijd op ons riante gasstelletje en gaan met de kippen op stok. Dat betekent dan weer, vroeg op en de hele dag voor je.

We nemen de kleine wegen en genieten van het landschap en de dorpjes. Na Grenoble wordt het warmer. De lente ontploft en overal knallen de bloesemkleuren. O, wat is die Gorge du Verdon toch mooi.

Vlak bij Saint Tropez komen we aan de Cote D'Azur. We waren er voor het eerst toen Brigitte Bardot zich hier vertoonde in "Et Dieu crea la femme". O, wat braaf als je terugkijkt.

Zelfs nu, in het laagseizoen, is het druk aan de Riviera. We vinden een camping in Le Col du Loup, vlak boven Cannes. Heerlijk rustig in de natuur. Vijf dagen schitterend weer. Elke dag in het zwembad. We worden een beetje bruin. Een bezoekje aan de parfumstad, Grasse en ook aan Nice.
Een plek om terug te komen.

Gisteren de grens met Italie over. Beetje wisselvallig weer, maar het is droog als we bij onze camping in Arenzano aankomen. Vanmorgen met de taxi naar het treinstation. Daarna lekker door Genua gebanjerd. Wat een leuke, afwisselende stad! Met een zonnetje op een terrasje eten we een pizzaatje.
Echt vakantie!

• 18 April 2016 - 18:23

Helen:

Nou dat lukt goed met de fotos

• 18 April 2016 - 18:55

Irma:

Alles weer zo vertrouwd,alleen.....waar is je verhaal?

• 18 April 2016 - 21:37

Cocky Noordhuizen:

We wisten van Irma dat jullie nu naar Italie gingen , spannende tocht ernaar toe.
    De foto's zijn weer als vertrouwd , ben benieuwd naar het vervolg van 'La Dolce Vita ".
    Veel plezier verder.

Cocky.

• 18 April 2016 - 22:31

JaMa:

Maar nu weten we nog steeds niet wat er in die cataplana zat, lol.
    Veel plezier liefs XOXO.
    Buena sera.

• 18 April 2016 - 22:46

Wim:

Wat klinkt dat allemaal goed. Heimwee naar jaren terug toen wij ook die plekken bij Fragonard onveilig hebben gemaakt.

• 18 April 2016 - 23:09

Peter En Marianne:

Ha, daar zijn de verhaaltjes weer!

• 19 April 2016 - 08:56

Lisette Maarssen:

Haha,het begin is er weer.Al is het boven op een betonblok!!
    Hoorde van Irma dat jullie waren vertrokken,opweg naar Bella Italia!!
    Ik verheug me weer op jullie verhalen en foto's.
    Genieten!!
    Groet,Lisette

• 19 April 2016 - 09:44

Jacques En Marianne:

We dachten eerst ze doen deze reis geen waarbenjij.nu.
    Maar kijk, toch weer een spannend verhaal en mooie foto's!
    Groeten uit Oudelande!

• 19 April 2016 - 16:28

Ed En Paula Mesker:

Leuk jullie verslag te lezen. Voor ons zijn er veel bekende plekken waar we ook zijn geweest.
    Nog veel plezier en groeten van Ed en Paula

• 20 April 2016 - 11:13

Ger En Thea:

Hallo Mr. & Mrs Murphy,

Kijk, dat is nou onafhankelijk reizen. Aan de slag met het Murphy fenomeen, wat wil je nog meer?
    Maar alles kwam weer goed. Het verslag is weer leuk en de foto's geven een leuk beeld.
    Via de 'link' ben ik op de site gekomen. Op e.o.a.m kon Thea hem niet doorsturen.........

Ga lekker door met genieten en tot nader contact

• 20 April 2016 - 19:52

Ans Joore:

Lieve mensen, in Normandie is het nog altijd heerlijk. We hebben veel zon en bruine koppen gekregen.
    Nu gaan we Bretagne uitkammen. Nog een goeie reis zonder ellende. Gisteren kwamen we in een gehucht op een doodlopend weggetje, bij het draaien ramde Max een 'boite"van de elecrticiteit. Ik heb het kapotte deurtje er weer ingefrommeld en toen zijn we heel hard weggereden, hadden ze het ook maar beter aan moeten geven.....!We zaten bijna vast in het zand....Het barst hier van de doodlopende weggetjes,maar het is toch een fijn gebied. Liefs Max en Ans.