Bezoek aan Tierradentro - Reisverslag uit Tierradentro, Colombia van Alice en Bob Dam - WaarBenJij.nu Bezoek aan Tierradentro - Reisverslag uit Tierradentro, Colombia van Alice en Bob Dam - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Tierradentro

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Alice en Bob

30 September 2015 | Colombia, Tierradentro

Allereerst, de foto's staan bij het vorige verslag!

Toch nog maar even een verhaaltje over ons afgelopen weekend in Tierradentro.
Zaterdag met een oude rammelkast van een bus 5 uur hobbelen en schokken over een onverharde weg, langs diepe ravijnen en ingestorte berghellingen naar Tierradentro. Hier leefde een indianenstam, waarover heel weinig bekend is. Het enige wat men heeft teruggevonden zijn een flink aantal familiegraftombes, hoog op een berg bij het dorpje San Andres de Pisimbala.
Geloof het of niet, maar op maandag hebben wij die berg beklommen, langs een door de regen uitgeschuurd pad. Heel steil en hier en daar bijna onbegaanbaar. Eenmaal boven bleek dat Alice de tombes, die soms wel 10 meter diep zijn, niet in durfde. Heel jammer! Ik heb het wel gedaan, met kloppend hart en de hulp van een bewaker. Wat een ervaring om daar nog natrillend beneden in zo'n ruimte te staan met prachtig versierde muren en pilaren!

De weg naar beneden was ook lang niet makkelijk. Uiteindelijk konden we aan het eind van de ochtend in ons hotel rustig door onze hoeven zakken. We waren kapot, maar wel heel trots op onszelf!

De volgende ochtend met de bus van 6 uur weer terug hotsebotsen langs de ravijnen. We hebben lekker geslapen. Alles went.....

We gaan nu weer proberen hier een paar foto's van te plaatsen.
Als het lukt tenminste, want de vorige serie heeft ons uren gekost. Er zijn veel problemen met deze site. Jammer!

Vandaag uitrusten in ons hotel in Popayan. Morgen naar Pasto. Dat ligt maar 2 uur van de grens met Ecuador.

• 30 September 2015 - 22:20

Ger En Thea:

Leuk aanvullend verslag! Ook zijn er weer aparte foto's bij.
    Inmiddels uitgetrild van het tombe-bezoek? Beetje uitkijken hè.
    Jullie zullen inmiddels wel in Pasto zijn aangekomen. Het ziet er allemaal goed uit!!
    Lekker verder genieten en liefs van ons.

• 30 September 2015 - 22:22

JaMa:

Poeh, hier staat het zweet van op mijn voorhoofd.

• 01 Oktober 2015 - 04:17

Irma:

Het blijft spannend, hele mooie foto's Bob!

• 01 Oktober 2015 - 08:26

Lisette:

Wat een avontuur!!vind het heel dapper dat je die tombes inging

• 01 Oktober 2015 - 10:07

Jacques En Marianne:

Wat een reis! Jullie gaan onvermoeibaar voort!
    Petje af en goede reis verder!

• 01 Oktober 2015 - 13:59

Cocky Noordhuizen-Hijdra:

Mooie foto's , ook die van de tombes , stoer dat je het aandurfde.